Agnes Water, Fraser Island & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu Agnes Water, Fraser Island & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu

Agnes Water, Fraser Island & Noosa

Blijf op de hoogte en volg Andrea

11 December 2012 | Australië, Noosa Heads

Zo we hebben weer het een en ander meegemaakt, dus tijd voor een update! Vorige keer stonden we op het punt om een 14 uur durende busreis te maken richting Agnes Water. De bus was perfect op tijd (dat gebeurt hier lang niet altijd), maar jammer genoeg was dit geen goed voorteken, want het was onze bus helemaal niet! Deze bracht ons naar onze eigen kapotte bus, wat nog 1,5 uur wachten betekende... Maar toen konden we eindelijk op weg! We hebben zelfs nog wat uurtjes slaap kunnen meepikken ;-). In Agnes Water hebben we fietsen gehuurd om naar 1770 te gaan, een baai waar Captain Cook aan wal is gegaan. Het moet er nogal komisch uit hebben gezien, want mijn fiets was veel te klein en mijn helm veel te groot :-p. Maar het uitzicht was er echt fantastisch! Na een frisse duik (hier mag je wel in de zee) en wat foto's was het alweer gauw tijd om terug te gaan.

Bij de volgende stop, Hervey Bay, kwamen we zoveel bekenden tegen dat het wel leek of we het zo gepland hadden. Iedereen slaapt een nachtje voor en na de Fraser Island trip in het hostel, ideaal om ervaringen uit te wisselen en vooral een hoop gezelligheid! De volgende ochtend moesten we al vroeg op: 6 uur uitchecken en half 7 de instructievideo (Iedereen lag natuurlijk te pitten). Maar daarna gingen we echt op weg! Het begon al goed, met de Ferry die al wegvoer terwijl onze jeep nog op de kant stond (en wij al op de Ferry :-p). Vervolgens hadden we een lek ventiel en hadden wij even 'gemist' dat we al de jeep in moesten; resultaat: Dutch girls kwijt! Eenmaal veilig op Fraser Island aangekomen gingen we in 4-wheel drive over hobbelige zandweggetjes, echt gaaf! Onze eerste stop was Lake Mackenzie, een mooi binnenmeer met superhelder water. Het zand was er zo fijn dat het goed is voor je huid en je haar, dus wij hebben onszelf lekker ingesmeerd! (Al keken de andere zwemmers ons wel een beetje raar aan :-p). We gingen al snel weer op weg, heen en weer stuiterend op de achterbank. We kregen echt de slappe lach van al die rondslingerende ledematen! :-p 's Middags zijn we naar een tweede meer geweest, met een onwijs gaaf uitzicht over de duinen! Op het grootste zandeiland ter wereld is dat natuurlijk ook niet zo gek. Tegen zonsondergang gingen we richting de camping, op het strand! En natuurlijk kwamen er een hoop Dingoes op onze lekkere BBQ luchten af. Een van de Britten had een gitaar mee, dus het bleef nog lang gezellig in het kamp ;-).

De volgende ochtend was ik aan de beurt, dus ik startte de jeep en... Niks. Ik dacht eerst dat ik iets verkeerd deed, maar de jeep bleek kapot te zijn! Dus wij werden achtergelaten in het kamp, maar uiteindelijk wist een monteur 'm aan de praat te krijgen. Het rijden was echt heel tof, totdat ik de jeep liet afslaan en hij dus mooi wéér niet aan ging! Ik geloof dat de gids niet heel blij met ons was :-p. Uiteindelijk hebben we de jeep omgeruild voor een andere, maar dat was helemaal een gammele brakbak! Onze eerste stop was Eli creek, waar je stroomopwaarts kon lopen en dan naar beneden kon drijven, erg leuk. Vervolgens gingen we op weg om Indian head te beklimmen, een grote rots met een fantastisch uitzicht! We konden zelfs kwallen, een schildpad, een rog en een haai beneden in het water zien! Toen we weer op weg gingen, kwamen we met onze jeep vast te zitten in het mulle zand. We moesten zelfs allemaal uitstappen! Even later kwamen we wéér vast te zitten, tot grote hilariteit van onze gids (die vond ons toch al een stel prutsers). Het mooie was dat ook hij de jeep pas bij de derde poging de berg op kreeg, dus toen had hij niet meer zoveel praatjes! Eenmaal op de plaats van bestemming waren de Champagne Pools erg mooi om te zien en hebben we allemaal gauw een duik genomen voor we terug moesten richting camping. Uiteraard was het weer erg gezellig met, hoe kan het ook anders: BBQ en drankspelletjes! 's Nachts moest ik zo nodig naar de wc dat ik er maar op uit ben gegaan met mijn zaklampje en Dingo stick. En dat was echt geen pretje, want er zaten overal Dingoes! Gelukkig waren er nog mensen op het strand ;-). En het uitzicht op de sterren was het zeker waard om nog even op het strand te blijven hangen!
Dag 3 kwamen we weer vast te zitten in het mulle zand, dit keer zelfs zo erg dat we moesten duwen (zie je het voor je: 1 jongen achter het stuur en 6 meiden duwen). Uiteindelijk kwamen de andere auto's ook vast te zitten: rechtsomkeert dus! Het was echt heel druk op de route, dus we moesten veel achteruit, in de berm en voorzichtig passeren. Af en toe ging het echt maar nét goed! We hadden zo'n leuke groep dat we 's avonds nog met z'n allen zijn gaan BBQ'en, erg gezellig :-). Al met al echt een toptour!

En toen was het alweer tijd voor ons volgende avontuur: Gagaju Bush Camp. Maar eerst stond ons bij de McDonald's een ongepland avontuur te wachten: een serveerster begon ineens te gillen dat er een slang op het terras zat! Gauw onze spullen verplaatst, bleek het om een dodelijke Brown snake te gaan! Wij even blij dat we in de andere hoek zaten ;-). Eenmaal bij Gagaju aangekomen zag het er gezellig uit, maar had het ook een hoog Occupy gehalte. Er zijn zelfs mensen die er het hele jaar wonen in een soort hillbilly kampementen! Er waren wel douches en wc's, alleen wel een eindje lopen ;-). De volgende ochtend mochten we dan een kano op gaan zoeken. Uiteraard stonden we als ware Westlanders binnen no time bekend als de party boat met onze muziek aan! Eenmaal bij het meer aangekomen zijn we naar een creek gepeddeld om te zwemmen. Je kon er met een touw uit de boom het water in slingeren, echt heel tof! Er waren ook allemaal warme plekken in het water, door de olie uit de paper trees (toch een beetje een rare gewaarwording als je er doorheen zwemt :-p). Terug hadden we tegenwind en de stroming tegen, dus dat was een stuk zwaarder dan heen! In het kamp was een heuse pizza oven, dus die moesten wij natuurlijk even uitproberen: zelf een fikkie stoken, pizza erin en dan hopen dat er wat eetbaars uitkomt! In het begin lukte het voor geen meter (vuurtje uit en pizza half verbrand), maar de tweede was echt bellisimo!

De eerste dag waren we nog met 6 kano's... En dag 2 nog maar met 3! (Uiteraard was de party boat de enige die nog compleet was). Het kanoën ging ons een stuk makkelijker af en we waren binnen no time bij Noosa beach, waar we een frisse duik in de golven hebben genomen. Na een paar uur op het strand was het alweer tijd om terug te peddelen en stonden we oog in oog met 3 kangoeroes! Twee grote en een kleintje, totaal niet schuw! Ons laatste dagje in Noosa hoefden we de kano niet meer in, dus hebben we de shuttlebus naar de stad gepakt om weer eens in de beschaafde wereld te vertoeven. We zijn ook naar Noosa park gegaan voor een wandeltocht, omdat daar koala's zouden zitten. Nou, die hebben we dus mooi niet gezien. Sterker nog: we zijn spoorloos verdwaald! Bij de ingang van het park stond een bord met 3 routes, dus appeltje eitje dachten wij. Alleen, een uur later midden in het bos, bleek dat toch iets anders te zijn! Er liepen ineens een heleboel verschillende routes en het was ook nog een andere kaart, dus we hadden geen idee waar we het park in waren gegaan. Uiteindelijk besloten we de oranje en de paarse route te volgen en inderdaad, na oranje kwam paars: so far so good. Alleen splitste paars zich vervolgens in allerlei verschillende routes! Uiteindelijk hebben we een paadje tot de rand van het park gevolgd, waar bleek dat we nog een heel stuk naar beneden moesten en we hadden nog maar een kwartier! Dus wij rennen voor ons leven! En... We waren net op tijd! Prima timing al zeg ik het zelf, met nog 1 minuut op de klok voor de laatste shuttlebus. Dat moest 's avonds natuurlijk gevierd worden met een potje koehandel!

Na Noosa en Fraser werd het tijd om de bewoonde wereld weer op te zoeken, dus op naar Brisbane! Maar niet voordat we weer een paar opdrachten hadden volbracht natuurlijk! In Agnes Water hebben we erg ons best gedaan om een fleurige kaart met biertjes en bloemetjes na te bouwen (een erg artistieke creatie al zeg ik het zelf), waarna die biertjes natuurlijk niet mochten worden verspild ;-). Onderweg naar Noosa kwamen we langs de grootste kangoeroe van Australië, en aangezien we daarmee op de foto moesten, hebben we dat maar meteen gedaan! En last but not least: we moesten ons luie zweet eruit rennen en er een foto van maken; nou, ik kan je beloven dat dat een beste foto is geworden na die eindspurt naar de shuttlebus! Op naar de volgende envelop... :-)

• 14 December 2012 - 07:55

Trees:

Dag Andrea en Fieke, dit is een leuker verhaal dan een krant bij mijn ontbijt.... Jullie zullen je vast niet vervelen. En nu een, kerst gevoel krijgen in Brisbane bij hoge temperatuur en lang licht? Apart...geniet van alles! Liefs van ons, Cock en Trees

• 14 December 2012 - 12:48

Sandra Vessies:

Wat een heerlijk verhaal weer :)!!
    Ben jaloers hoor, echt super gave vakantie.
    Veel plezier nog! XXX

• 14 December 2012 - 16:38

Maaike:

Gaaf weer Dre! Genieten hoor, en hier zit ik maar in de regen..
    Grappig he dat je telkens dezelfde backpackers tegen komt haha. En iedereen maar denken dat ie een originele route heeft :P

• 15 December 2012 - 09:44

Shirley:

Dreeee! Hahahaha ook jij echt weer een prachtverhaal! Echt weer genieten hoe je schrijft! Ik hoor het je gewoon allemaal vertellen! Whahahaha. Jullie maken mooie dingen mee zeg! Met veel lachen, BBQ's, biertjes en koehandel...gaaaaaf! Veel plezier "Dutch girls" hahaha. Kus!

• 16 December 2012 - 20:47

Bram En Hennie:

Jullie genieten wel, dit is ook weer een pracht verhaal, het was leuk vandaag aan de Middelbroekweg
    en even geskypt met Oma, ze ging met de laptop door de kantine geniet er nog maar van ,het is zo weer om.

• 17 December 2012 - 17:54

Rian:

Mooooooi! Zowel het verhaal als de foto's ;-) xxx

• 21 December 2012 - 12:52

Miranda:

Weer een schitterend verhaal en prachtige foto's!

• 21 December 2012 - 17:24

Conny En Rick:

Super weer om jullie avonturen te lezen !! Bedankt voor je lieve kaartje :)