Reis & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu Reis & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu

Reis & Cairns

Blijf op de hoogte en volg Andrea

21 November 2012 | Australië, Cairns

Daar sta je dan met je hele hebben en houden op je rug gesnoerd op Utrecht centraal. Nog even zwaaien naar je ouders vanuit de trein en dan ben je op weg naar de andere kant van de wereld! De treinreis vloog echt voorbij en we waren binnen no time in Frankfurt. Van daar vlogen we richting Beijing en dan sta je voor je het weet in het zonnetje in Sydney naast een kerstboom, terwijl het voor je gevoel midden in de nacht moet zijn! Daarna was het alleen nog het vliegtuig naar Cairns (met tussenstop in Brisbane, maar gelukkig hadden we Boer zoekt vrouw ;-)) en waren we op plaats van bestemming!

Vrijwel het eerste wat we te horen kregen in Cairns was dat er de volgende ochtend om half 7 een totale zonsverduistering zou zijn. Dat is natuurlijk wel erg vroeg na een reis van zo'n 30 uur, maar je kan het ook niet missen! Jammer genoeg zat er precies een grote wolk voor de zon, dus we hebben alleen gezien dat het ineens donker werd. We hebben in Cairns al een hoop gezien en gedaan, zoals de botanische tuinen hier in de stad. En dat was nog niet zo makkelijk te vinden, want de uitleg van onze Chinese hostel-dame was natuurlijk voor geen meter te volgen (Velly eazy! Jaja ;-)) uiteindelijk hebben we het aan een buschauffeur gevraagd en die heeft ons zelfs bij de goede bus afgezet! Aardige mensen hier :-).

We zijn ook richting het Daintry regenwoud gegaan, echt heel gaaf! We hebben een krokodil van 7 meter gespot: Scarface (de grootste die daar zat!), een boardwalk door het regenwoud gedaan, gezwommen in de regenwoud rivier Mossman gorge en gelogeerd in een hostel op loopafstand van Cape Tribulation beach. Daar was het echt heel mooi, een soort Center Parcs plaza maar dan in de buitenlucht ;-). 's Avonds was het er heel gezellig met een aantal die hun gitaar hadden meegenomen. Idioten dat we zijn, zijn we de volgende ochtend héél vroeg (lees: 6 uur) naar het strand gegaan, maar we hebben nu wel wat mooie foto's van de zonsopgang! Ook kregen we nog het een en ander te horen over de Aboriginal tradities, zoals dat mannen niet met hun schoonfamilie mogen praten om ruzies te voorkomen! (Zo kun je het natuurlijk ook oplossen :-p).

Uiteraard hebben ook wij de must-see niet overgeslagen: het Great Barrier reef! Voor het eerst duiken was toch wel een beetje spannend, maar het was zeker de moeite waard! Het koraal was erg mooi, al was het bij de tweede duik wel een stuk mooier dan bij de eerste. We hebben hele mooie tropische vissen gezien, reuzen oesters, clownsvissen (Nemo!), inktvissen en zelfs een haai! (Maar die gelukkig wel in de verte ;-)). We hebben zelf ook nog een dag een auto gehuurd om de Millaa Millaa watervallen en Paronella park te bekijken (gelukkig wel een automaat, want dat links schakelen lijkt me maar niks!) Natuurlijk zijn we ook al wezen stappen in dé grote discotheek hier: Gilligan's! En anders is er 's avonds in het hostel ook altijd wel iemand in voor een praatje (en een biertje :-p).

En dan natuurlijk waar iedereen op zit te wachten: de opdrachten die we van thuis hebben meegekregen! We hebben er inmiddels 3 geopend: 1) ga bingo spelen in the Woolshed; 2) ga op de foto met een échte Australische surfdude; en 3) laat een buitenlander Ik hou van Holland zingen! Inmiddels hebben we een foto bemachtigd, zijn we in the Woolshed geweest (waar helaas geen bingo was maar wel death by chocolate ;-)) en staat er een filmpje op mijn camera waar the Voice niet tegenop kan, dus we zijn aardig op dreef!

We gaan nu richting de Whitsunday Islands voor een zeiltocht van 3 dagen, wat heel mooi schijnt te zijn dus ik ben benieuwd!

Liefs uit Cairns!

• 20 November 2012 - 12:40

Miranda:

Hoi Dre en Fieke,

Super leuk om dit verslag te lezen! Wat is Australië mooi als je het zo leest, ik ben echt jaloers!
    Veel plezier op de zeiltocht en niet te lang wachten met het volgende verslag he ;)

Liefs Miranda

• 20 November 2012 - 12:57

Milou:

Dre!! goed bezig met de opdrachten!! :) En leuk om te lezen wat jullie al allemaal hebben gedaan!
    Ik kan niet wachten tot de volgende update!!
    x milou

• 20 November 2012 - 13:09

Jacqueline Wortelboer:

Zooo klinkt al goed allemaal :) Nu al aardig veel gezien, niet verkeerd! Geniet er van! x

• 20 November 2012 - 13:15

Ramona:

He zusje!

Wat klinkt dat allemaal gaaf zeg, kan niet wachten om de foto's te zien :-)
    Heel veel plezier op de zeiltocht, ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven!
    Groetjes van iedereen hier, ook aan Fieke!

Liefs Ramoon

• 20 November 2012 - 14:04

Conny Van Paridon:

Super super gaaf!!! Rick en ik gaan naar Indonesie hebben we besloten volgend jaar, maar met jouw verhalen wil ik het liefst morgen al weg! (desnoods naar australie:P)
    Wat een ongelooflijk groot verschil, ik zit hier op de bank met uitzicht op mijn net opgehangen schone was, en jullie zwemmen tussen haaien, tropische vissen en maken de gaafste dingen mee !
    Geniet er van meiden!!

• 20 November 2012 - 17:25

Bram En Hennie:

Leuk om dit verslag te lezen, jullie genieten er wel van, en dit is nog maar het begin, en dan het duiken in het Great-Barrier reef, veel over gelezen, het is daar schitterend onder water.
    Geniet er maar lekker van samen met Fieke, je hebt het verdiend na zo,n zwaar examen jaar,
    Liefs Bram en Hennie.

• 20 November 2012 - 19:48

Maaike:

Wat onwijs gaaf klinkt dit allemaal! Je maakt zoveel mee op reis in echt heel weinig dagen eigenlijk, leuk Dre! Maar getver, die krokodil vind ik echt heel naar (wel cool, maar kleine fobie denk ik haha). En duiken is echt leuk he! Zooo mooi onder water:D
    Geniet ervan! Ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    xx

• 20 November 2012 - 21:00

Rian:

Dreeeee, wat een mooie verhalen alweer!
    Heel veel plezier met alle activiteiten die nog komen gaan.
    xxxx

• 21 November 2012 - 00:04

Nikita:

Ha Dre en Fiek,
    Klinkt erg goed allemaal! Zo te lezen hebben jullie het al prima naar jullie zin (had ook niet anders verwacht eigenlijk :P). Meiden, have fun en ik kijk al uit naar het volgende verhaal!
    xx Nikiet

• 21 November 2012 - 12:39

Sandra:

Wat een leuk verslag meiden!
    Gaaf hoor dat jullie in het Great Barrier reef gedoken hebben!!! Dat staat ook nog op mijn verlanglijstje :-)!
    Leuk om te lezen over die opdrachten die jullie moeten voltooien.
    Heel veel plezier nog :)!!!

Liefs uit Uitgeest

• 23 November 2012 - 02:21

Jentel:

Hoi Meiden, Ik had jullie natuurlijk al kort even gesproken, maar als ik dit zo lees zou ik biiiijjjna eerder wegwillen uit Sydney :D haha nee hoor, maar klinkt superleuk!! ik hoop jullie uiteraard nog te meeten hier ergens, met kerst ofzo ;) Heel veel plezier weer samen!!:)

XXX Jen