Galiano Island & Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu Galiano Island & Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu

Galiano Island & Vancouver Island

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

22 Juli 2009 | Canada, Vancouver

Zo, nog even gauw een berichtje, want vanmiddag gaan we de rental car ophalen en dan heb ik voorlopig geen tijd om een bericht te plaatsen.

Maandag zijn we met de ferry naar Galiano Island gegaan, waar Adriana (tante) een huis aan het bouwen is. Er staat al een cabin met twee bedden erin, en daar mochten wij logeren! We hebben onderweg helaas geen killerwhales gezien, maar wie weet komt dat nog :) Bij Adriana's land aangekomen, bleek er een cijferslot op de deur te hangen die wij natuurlijk met geen mogelijkheid open kregen! Gelukkig konden we wel via de driveway naar binnen, anders hadden we echt een probleem gehad! Haar 'lapje grond' is echt HUGE!

We waren van plan om naar Galiano Mountain te hiken, maar het was zo warm dat we even gingen chillen en toen lag Nikiet al na 5 minuten te slapen :P We zijn wel nog naar het strand gegaan, waar we over de rotsen en het wrakhout zijn geklommen en van het uitzicht hebben genoten. Toen het vloed werd en ik m'n birkenstocks weg zag spoelen (ik heb ze nog wel kunnen redden gelukkig) besloten we terug te gaan, gewapend met wrakhout voor een kampvuur. Uiteindelijk vond Nikiet een elektrische pan, dus dat kampvuur was ook niet meer nodig. We zaten lekker te smikkelen toen er opeens een agent kwam waarschuwen dat het kampvuur uit moest, vanwege het bosbrandgevaar. Al met al niet een van onze meest intelligente acties :P (we hadden wel voorzorgsmaatregelen genomen hoor!) We zijn 's avonds weer richting strand gegaan omdat het nog steeds erg warm was, en hebben daar op de rotsen gezeten tot 9 uur. Op een gegeven moment zag ik wat in het water, en dat bleken twee seals (zeehonden) te zijn! Wij natuurlijk meteen druk met de camera in de weer, en we hebben wel wat mooie foto's gemaakt. Toen we een stuk verder liepen zagen we ook nog een grote paarse zeester, echt heel gaaf!

Dinsdag moesten we keivroeg ons bed uit, want om half 7 vertrok te ferry naar Vancouver Island al! We moesten 2 uur met de ferry en daarna nog een uur met de bus naar Victoria, dus we zijn eerst een ontbijtje gaan halen toen we aankwamen. Daarna zijn we naar het Royal BC Museum gegaan, dat was echt heel gaaf! Er was een themagedeelte: Treasures, met allemaal artefacten van over de hele wereld. De vaste collecte bestond vooral uit allerlei opgezette dieren (van Mammoeten tot seals en herten) en de geschiedenis van de Natives (je mag hier geen Indianen zeggen, dan zijn ze meteen beledigd! Vervolgens zijn we naar de Imax (een soort Omniversum) in het museum gegaan, waar ze een film over Whales lieten zien, echt heel gaaf. Het laatste stuk van het museum was hands-on, dus daar hadden ze een hele winkelstraat in de tijd van de kolonisten nagebouwd; echt super om daar te lopen! Er was ook een gedeelte van een mijn, een houtzagerij en zelfs een ontdekkingsschip! Al met al een leuk museum dus.

We hadden het plan om nog even door Victoria te lopen, maar het was 31 graden, dus we zijn met een boek op het gras voor het regeringsgebouw gaan liggen. We zijn nog wel langs het water gelopen, waar Natives handgemaakte spullen verkochten. Er was ook een soort straatartiest, die was echt te grappig :D Daarna hebben we take out gehaald bij the Old Spaghetti Factory (lekker lasagne!) en moesten we alweer terug richting te ferry. Op Galiano Island hebben we het eten opgewarmd en hebben we het op de rotsen opgegeten, bij zonsondergang. En wat denk je: 3 seals dit keer! Vanochtend hoorden we dat er killer whales gespot waren, dus waarschijnlijk waren ze daarom zo ver in de baai. Toen we terugliepen naar de cabin, dacht ik even dat ik een wolf zag in het bos! Maar die heb je hier helemaal niet, dus het was natuurlijk gewoon een hond :P Hij was wel heel zielig, want hij had een manke poot en is nog een heel stuk met ons meegelopen. Ons laatste nachtje op Galiano!

De volgende ochtend konden we iets langer uitslapen, want de ferry terug naar Tsawassen ging pas om half 9. Daarna met de bus terug richting Richmond en nu de laatste dingetjes bij elkaar sprokkelen voor onze roadtrip! We gaan vanmiddag onze auto ophalen en boodschappen doen, want morgen gaan we echt op weg! We gaan ook nog even langs Henriette (nog een tante) want tante Rika is daar nu (oudtante). En misschien zien we Amy en Cole ook nog wel even :) (cousins) En natuurlijk de auto volladen met al onze spullen :D

liefs, andrea

• 22 Juli 2009 - 20:05

Ramoon:

Wat onwijs gaaf klinkt het allemaal zeg! Geniet maar met volle teugen ;)
    Een hele goede reis en groetjes aan de fam. en aan Nikita. Hopelijk kom je onderweg snel weer een internetcafe tegen, want ik vind het errrrrg leuk om je belevenissen te volgen :)
    Heel veel plezier!!!!
    Groetjes Ramoon

• 23 Juli 2009 - 15:26

Pap En Mam:

Hoi dames,zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin.Na de familiebezoekjes begint nu het grote avontuur.Geniet ervan en als er ergens een bosbrand uitbreekt weten we waar jullie zitten.We horen van jullie! Iedereen de groetjes.Pap en Mam.

• 28 Juli 2009 - 06:48

Tineke En Rene:

hej andrea!
    leuk om je verhalen te lezen, fijn dat de reis ook goed ging. Heb je het boek al uit;) zo te zien heb je al veel bezocht, we zijn benieuwd naar de foto's! veel plezier met de roadtrip en geniet der van! groetjes Rene, Tineke en de rest

• 28 Juli 2009 - 12:13

Sandra:

He Dre!

Super leuk om je verhalen te lezen :) Je hebt nu al een hoop mee gemaakt lees ik! Hopelijk is de roadtrip ook helemaal super!! Heel veel plezier nog, geniet er van!!! xxx Sandra

• 04 Augustus 2009 - 04:19

Andrea Spruijt:

Thanks allemaal! Ik heb het boek nog niet uit, we hebben het veel te druk hier :P