Roadtrip! part 2 - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu Roadtrip! part 2 - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Andrea Spruijt - WaarBenJij.nu

Roadtrip! part 2

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

10 Augustus 2009 | Canada, Osoyoos

Hier nog even een update, nu we ons laatste weekje in Canada alweer ingaan, helaas!We zitten nu in Osoyoos, onze laatste stop voor we weer teruggaan naar Vancouver. Maar daarover straks meer. Even denken hoor, waar was ik gebleven? Oja.

Calgary (vervolg)
Nou Drumheller was gaaf hoor! Het is een museum waar ze de verschillende era's van de wereld (en het ontstaan van leven) hebben nagebouwd. Het grootste gedeelte bestaat echter uit dinosaurussen, die ze allemaal in de vallei hebben gevonden. Er is één dinosaurus zo vaak gevonden, dat ze 'm de Albertasaurus (ofzoiets) hebben genoemd! :D 's Avonds gingen we naar Ice Age in 3D: ge-wel-dig! I thought you were a female!! (voor de mensen die 'm niet snappen: kijk de film :P) Ze moeten in Nederland ook een IMAX bouwen! In 3D kijken is zoveel leuker :) Thuis aangekomen was er echt een enorme onweersbui, dus we hebben nog even voor het raam naar de bliksemschichten zitten kijken: mooi! Maar we waren allemaal best wel gesloopt, dus lagen eigenlijk allemaal binnen no-time te pitten :P
Onze laatste dag in Calgary hebben we gebruikt om downtown Calgary te verkennen; we zijn naar Calgary Tower geweest (een soort Euromast maar dan 5 meter hoger) en hebben natuurlijk geshopt! Caitlin en Paul hadden aangeboden om onze was te doen, en hadden per ongeluk de was van iemand anders (gedeeltelijk) meegenomen! Haha geweldig :P 's Avonds hebben we lekker een dvdtje gekeken (of 2 eigenlijk: What happens in Vegas en Into the Wild) En toen naar bed, want de volgende dag gingen we weer op weg!

Fort Steele
Op weg naar Fort Steele (een Heritage Town) zijn we eerst nog langs Banff gereden, omdat Caitlin ons had aangeraden om naar Johnston Canyon te gaan. Die was inderdaad heel mooi, met allemaal watervallen (uiteraard hebben we veel foto's gemaakt :P) Bij de camping aangekomen (door de stortbuien) bleek er een heated pool te zijn! Hallelujah! Oh happy day, we are saved! :P Uiteindelijk was het een klein buitenbad en hebben we er niet eens in gezwommen, maar toch :P 's Avonds ging het echt STORTEN, nog erger dan in Banff, en ik werd 's ochtends wakker van de druppels op m'n hoofd: hoera we zijn aan het kamperen :P Gauw de tent opgeruimd en weer de auto in, op weg naar de volgende stop.

Nelson
In Nelson was het weer zomer! 27 graden en ZON! Heerlijk :) We zijn in de stad op zoek gegaan naar de Visitor's Centre (die naar een half uur lopen natuurlijk naast onze auto bleek te zijn) en hebben een mooie camping gevonden (we stonden wel op de overflow, maar toch nog een prima plek, onder de bomen! Voor het geval dat ;)) Tijdens het eten koken wachtte ons een onaangename verrassing: wespen everywhere! Eentje stak Kiet in haar teen, maar we hebben het overleefd :)
De volgende dag gingen we naar the Ainsworth Hot Springs, echt heerlijk! Het was een soort buitenzwembad (37 graden), een grot (42 graden) en een dompelbad (15 graden). Natuurlijk hebben we alles geprobeerd (Jaja, ook het dompelbad!) en hebben lekker de hele ochtend in het zwembad gedobberd. We hadden ons inmiddels wel voorbereid op de wespen: anti-muggenspray, een val met cola (ze kennen hier geen limonadesiroop!) en een elektrische vliegenmepper! Dus ik natuurlijk a la Anakin Skywalker achter die beesten aan, wat Kiet weer hilarisch vond :P Maar we hebben er wel een hoop gekilled!
De volgende middag gingen we met de gratis Ferry (tja we blijven wel Hollanders) naar de overkant van de rivier, omdat vrienden van Caitlin en Paul daar een glasblazerij hebben. Deze winkel was in Crawford Bay, een soort hippie-artistiek achtig dorpje. Heel leuk, maar we verlangden intussen naar een frisse duik en konden het strand niet eens vinden! Dus maar weer terug naar de camping waar we lekker de hele avond buiten hebben gezeten bij onze geurkaars :)
Onze laatste dag in Nelson gingen we naar Ghosttown! Het was wel een uur rijden, dus we moesten er op tijd uit. Bij Sandon aangekomen, dachten we niet dat dat het kon zijn, want het zag er nogal shabby uit allemaal, dus wij doorgereden over het gravelpad. Deze werd echter wel héél erg offroad, dus uiteindelijk hebben we de auto neergezet en zijn gaan hiken. We hebben dik 2 uur gelopen, en geen stad gezien! (wel een klein, half ingestort huisje), dus we besloten maar terug te gaan. We kwamen twee andere hikers tegen die vertelden dat Sandon de ghosttown was! Hebben wij weer :P Dus we zijn er nog wel even doorheen gelopen, maar het was eigenlijk niet veel bijzonders. Op de terugweg wilden we naar de Cody Caves (grotten met indianentekeningen), maar boven aangekomen (na opnieuw een gravelweg van 10 km!) bleek het gesloten! Dus wij maar weer naar beneden hobbelen.. (serieus: offroad met je huurauto waar een 4x4 niet zou misstaan, dat is pas een challenge!) We hebben nog gauw even de spullen opgeruimd, zodat we de volgende dag vroeg konden vertrekken, in de hoop nog een campsite te hebben.

Osoyoos
Nou 6 uur ging de wekker, en half 8 waren we klaar voor vertrek! We hadden mazzal, want op de camping bleek nog een plek vrij te zijn tot donderdag! We zitten helemaal in het uiterste puntje, dus we hebben echt een geweldig uitzicht over Osoyoos Lake! (onze voortuin :P) Het was 28 graden, dus we hebben lekker de hele middag gezwommen/ onder onze eigen palmboom (lees: treurwilg :P) een boekje gelezen. 's Avonds hebben we zelfs nog een ratelslang gezien! (denk je dat je in berenland zit :P) Alles best, zolang ze maar niet de tent in komen :P
Vanochtend was het plan om lekker uit te slapen, maar om 8 uur brandda de zon ons van ons luchtbed af , dus zijn we maar lekker naar buiten gegaan. Vanmiddag nog even Osoyoos downtown verkennen en morgen waarschijnlijk in de Goldmines afdalen! Compleet met helm en handschoenen; ben benieuwd!

Ons laatste weekje hier is helaas ingegaan vandaag, dus we gaan nog even veel lol maken die laatste paar dagen!

liefs, andrea

• 10 Augustus 2009 - 19:44

Ramoon:

He zussie!

Klinkt allemaal weer erg gaaf en avontuurlijk ;)
    Ben benieuwd of jullie nog een beer gaan zien... hopelijk dan wel van een afstandje ;)
    Heel veel plezier in jullie laatste week; geniet er van!!!!

Groetjes Ramoon

• 11 Augustus 2009 - 06:51

San:

Heej zus zo volgens mij vermaak je je wel in het verre canada toevallig gister bij fam vd knaap ook de reis besproken voor canada(erg he als je net 1 dag terug bent uit kos haha)tot over een weekje! san

• 14 Augustus 2009 - 12:59

Rian:

Dre! Meid wat een verhalen zeg, super leuk om te lezen! Je zou schrijfster moeten worden ;-) Geniet nog maar heeeeel erg van je laatste weekje en daarna kan je me in real life nog meer mooie stories vertellen :D

xxx